Szkolenia sprzedażowe, a osobiste doświadczenia w branży

Szkolenia sprzedażowe mają na celu prezentacje technik, które mają ułatwić sprzedaż oraz dać nowe spojrzenie na odnoszący się do tego proces, jak również sprawić, aby czynności polegające na składaniu oferty klientowi zakończyły się sukcesem, a więc chęcią zakupu z jego strony.

Niekiedy zdarza się jednak, że uczestnicy szkoleń dostrzegają pewnego rodzaju rozbieżności w porównaniu do swoich osobistych doświadczeń. To, co pojawia się na kursie nie odpowiada ich oczekiwaniom, wydaje im się więc, że konkretna technika jest nieracjonalna, nieskuteczna, co prowadzi do tego, że nie wyobrażają sobie jej zastosowania w praktyce.

Rolą prowadzących szkolenia jest pokazanie sceptykom, że nie zawsze mają rację. Przede wszystkim należy ich przekonać do zastosowania czegoś innego, dzięki czemu uda im się powiększyć zyski ze sprzedaży. Celem jest również uświadomienie takim osobom, że nawet jeśli mają wieloletnie doświadczenie w handlu, nie oznacza to, że nie mogą sobie pozwolić na zastosowanie nowej techniki.

Bardzo często okazuje się, że dzięki zmianie podejścia oraz zastosowaniu się do wskazówek z kursu szkoleniowego, sukces staje się większy lub dopiero teraz zaczyna być widoczny. Sceptyczne podejście zaś ustępuje pewności, że inwestycja w konkretne szkolenie okazała się być opłacalna.