Większe zyski ze sprzedaży, a uczciwe podejście do klienta

Poważnym dylematem podczas działalności opartej na sprzedaży jest kwestia coraz większego zysku oraz idącego w nim w parze uczciwego podejścia do klienta. Niektórzy widzą rozbieżności wszędzie tam, gdzie szybko pojawia się zysk, pozostali nie wierzą zaś w wolny od „przekrętów”, uczciwy, handel na szeroką skalę.

Wiele szkoleń sprzedażowych ma na celu udowodnienie, że zysk nie musi być przeciwstawny uczciwości oraz, że pieniądze, szczególnie duże, nie muszą pochodzić z zastosowania podejrzanych praktyk. Nadal jednak trudno jest niektórym z nas zrozumieć, że dobry produkt przyciąga uwagę, zdobywa zaufanych konsumentów, a w rezultacie znakomicie się sprzedaje.

Dla wielu osób barierę stanowi przejście od drobnego handlu do nastawionej na szeroką skalę działalności. Podczas kursów szkoleniowych, trenerzy starają się zastosować techniki, które pozwolą na zrozumienie tych zależności, a tym samym pozwolą na dążenie do własnego, nieograniczonego sukcesu.